تاریخ انتشار: ۰۶:۵۶ - ۱۸ مهر ۱۴۰۳

نان به نرخ روز| شهر آنقدر شلوغ است که کسی حواسش به نانواها نیست؟!

پس از اعلام قیمت‌های جدید، نانوا‌ها همچنان مثل قبل نان را ۲ برابر قیمت مصوب به فروش می‌رساندند و هم‌اکنون نیز بسیاری از نانوایی‌ها اقدام به گران‌فروشی ۲ تا ۳ برابری قیمت‌ها می‌کنند.

نان به نرخ روز| شهر آنقدر شلوغ است که کسی حواسش به نانواها نیست؟!

رویداد۲۴| در میان هیاهوی جنگ و هزار خبر جنجالی سیاسی به نظر می‌رسد که کسی حواسش به نانوا‌ها نیست! از گران‌فروشی قبل از ابلاغ قیمت‌های جدید تا تداوم گران‌فروشی بعد از اعلام قیمت‌های جدید!
روزنامه وطن امروز در یک گزارش میدانی وضعیت فروش و قیمت نان را بررسی کرده است و از گران فروشی ۲ یا ۳ برابر قیمتی خبر می‌دهد.
این گران‌فروشی در حالی انجام می‌شود که قیمت‌های جدید نان به طور رسمی ۴۰ تا ۶۶ درصد افزایش یافته است.
«وطن امروز» نوشته: «یک نانوایی بربری نزدیک به دفتر روزنامه نزدیک میدان فردوسی نان ساده را ۶ هزار تومان از کارتخوان شخصی و نه از کارتخوان هوشمند کارت می‌کشد و نان کنجدی را هم ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان می‌فروشد و می‌گوید: گزارش کنید، از هیچ‌کس نمی‌ترسم، نمی‌خواهی نخر!»
این روزنامه افزوده است: «در این شرایط یک نانوای از خدا بی‌خبر که هر روز ۱۲ تنور پخت می‌کند، حداقل ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان از مردم بیشتر دریافت می‌کند که با گران‌فروشی کنجدی و سایر تخلفات مثل فروش آرد، نایلون و کم‌فروشی تا ۶ میلیون تومان در روز درآمد ناحق و غیرشرعی کسب می‌کند و می‌گوید از هیچ‌کس هم ترسی ندارد.»
خبرنگار وطن امروز که به نانوایی‌ها سر زده، همچنین نوشته: «یک نانوایی سنگکی در خیابان گلریزان محله ولنجک هم قرار دارد، هر نان سنگک ساده را به جای ۵ هزار تومان، ۱۰ هزار تومان به فروش می‌رساند. در پاسخ به اعتراض خریدار، نانوا می‌گوید: «از اینجا خرید نکنید» و اجازه نمی‌دهد خریدار خود از دستگاه‌های مخصوص فروش نان استفاده کند.»
وی افزوده است: «وضعیت فروش نان‌های کنجدی اسفناک‌تر است. با وجود اینکه برای فروش نان به این شکل نیز سازوکار تعیین شده است، نانوایان در تهران این محصولات را به قیمت‌های بسیار بالاتر و با سود‌های نامتعارف به فروش می‌رسانند به طوری که قیمت نان سنگک کنجدی که نهایت باید ۶ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۹ هزار تومان باشد، به راحتی و بدون هیچ نظارتی ۱۵ تا ۳۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. یک نانوایی سنگک در خیابان سهروردی شمالی، نان سنگک یک رو کنجد را ۱۰ هزار تومان و ۲ رو کنجد را ۳۰ هزار تومان می‌فروشد. در واکنش به گران‌فروشی، نانوا با حالتی پرخاشگرانه با صدای بلند طوری که همه مردم بشنوند می‌گوید: «از اینجا دیگه نان نخر».
در ادامه این گزارش با اشاره به اینکه «بازار فروش نان اینترنتی به کل رها شده» آمده است: «درباره فروش نان‌های یارانه‌ای به صورت اینترنتی نیز هیچ‌گونه نظارتی وجود ندارد و به طور کامل به حال خود رها شده و محل گران‌فروشی و جولان برخی نانوایان برای انجام تخلف شده است.»
این روزنامه با انتقاد از «فقدان نظارت مؤثر بر نانوایی‌ها» پرسیده: «نهاد‌های نظارتی چگونه هنوز نتوانسته‌اند بر این روند نظارت مؤثری داشته باشند؟»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت نان ، گران فروشی
نظرات شما